Life.hr nudi Vam zanimljive proizvode za zdravlje i ljepotu! Več 32576 strank nam je ukazalo svoje povjerenje
  • info@life.hr

    za besplatnu pomoć

  • BESPLATNA DOSTAVA

    Za narudžbe iznad 500,00 Kn!

Košarica

Tvoja košarica je prazna. Dodaj nešto! ;)

12.4.2017 | Članci, Život

KAKO POBRINUTI ZA ČVRSTE KOSTI

Kosti našem tijelu pružaju oslonac te nam, uz mišiće, omogućuju kretanje. Koštano tkivo sadrži minerale, prije svega kalcij i fosfor, koji mu pružaju tvrdoću i gustoću. Za normalnu koštanu gustoću, tijelo treba dovoljnu količinu kalcija i vitamina D, da bi se kalcij absorbirao iz hrane te nastanio u kostima.

TEMELJE ZDRAVIH KOSTIJU MORAMO GRADITI RANO 

Razdoblje prije, za vrijeme i poslije puberteta je najbitnije jer baš onda nastaje temelj za budućnost. Zato je važno da mladež prehranom unosi hranjive tvari koje su relevantne za zdrave kosti. Izgrađivanje koštane mase možemo usporediti s ulaganjem u banku: što više "izgradimo" u mladosti, tim više ćemo moći kasnije "trošiti". Poslije 30. godine života, koštana gustoća se  postupno smanjuje. Kada se koštana gustoća smanji do mjere kolapsa i pucanja kostiju, javljaju se bolovi u kostima i deformacije, što dovodi do osteoporoze.

KAKO SPRIJEČITI OSTEOPOROZU

  • Održavajte snažnu strukturu
    Tjelovježba čuva i gradi koštanu gustoću. Sve vrste tjelesnih aktivnosti, kod kojih koristite težinu vašega tijela (trčanje, aerobik, tenis, ples, brzo hodanje), uz dizanje utega,  doprinose k očuvanju koštane gustoće.
  • Pažljivo sa stresom
    Stresni hormon može usporiti rast kostiju i ubrzati njihovo oštećivanje. Slično se događa i kod depresijie. Na sreću, dva najveća saveznika zdravih kostiju djeluju i protiv stresa: vitamin D eliminira depresiju, a kalcij služi kao prirodni sedativ.
  • Kalcij i vitamin D – najbolji saveznici u zrelim godinama
    Kod ženske populacije, koštana gustoća se smanjuje već kod prijeđene 50-te godine života (kod muškaraca  poslije 64-te godine), a kod starijih se tvori znatno manje vitamina D. Za preventivu je vrlo bitan adekvatan unos kalcija (1500 mg na dan) i vitamina D (od 20 do 25 μg na dan, stariji i više), koji je zdrav i obliku pripravaka. Važan je i magnezij jer omogućava normalno djelovanje vitamina D. Nedavnim istraživanjima je dokazano da važnu ulogu ima i adekvatan unos vitamina skupine B (s godinama je sve bitniji vitamin B12). Koštanu mineralnu gustoću može bitno poboljšati vitamin K kojeg sadrže jogurt, kefir, kiselo zelje, piletina, špinat, kelj, soja i grašak. Izoflavoni (soja), polifenoli (zeleni čaj) i neki antioksidansi u voću i povrću, povoljno utječu na kemijske reakcije koje su korisne za zdrave kosti. Vitamin A je zaslužan za tvorbu koštane bjelančevine, dok je vitamin C odgovoran za tvorbu kolagena koji čuva snažnim vezivno koštano tkivo.
  • Smanjite unos šećera
    Ako vam nedostaje kalcija, nije nužno da je kriva loša obrada kalcija u tijelu. Ljudi smo sve skloniji većem gubitku kalcija jer ne možemo odoljeti slatkim polasticama.Naime, bijeli šećer za svoju obradu potroši zalihe kalcija. Ako želite svojem tijelu osigurati dovoljno kalcija, klonite se bijelog šećera ili koristite prirodne – melasa (vrlo preporučljiva alternativa jer je odličan izvor kalcija, selena, željeza i magnezija), med, javorov sirup, slad ječma i riže … Jedini zaslađivač koji će tijelu dati više nego što će uzeti je, melasa.
  • Namirnice koje podržavaju tvrde kosti
    Kalcijem su bogate sardine, bijeli grah, bademi, zobena kaša, losos, tuna te tamnozeleno, lisnato povrće. Cink potiče nastanak koštane bjelančevine i želučane kiseline potrebne za apsorpciju kalcija. Omega 3 masne kiseline    spriječavaju remisiju koštane gustoće te su nužne za zdrave kosti. U sjemenkama (pogotovo bučinim) se skriva kostima koristan magnezij.

Kod očuvanja fleksibilnosti i mobilnosti zglobova će vam pomoći i dodatak prehrani Oseomax, smjesa različitih sastojaka: hondroitin sulfata, hidroliziranega kolagena, vitamina C te mangana.