Life.hr nudi Vam zanimljive proizvode za zdravlje i ljepotu! Več strank nam je ukazalo svoje povjerenje
  • info@life.hr

    za besplatnu pomoć

  • BESPLATNA DOSTAVA

    Za narudžbe iznad 500,00 Kn!

Košarica

Tvoja košarica je prazna. Dodaj nešto! ;)

24.1.2017 | Članci, Mršavljenje, Život

Novogodišnje odluke – kako ih se držati?

Svatko od nas na popisu novogodišnjih odluka ima nekoliko općenitih stvari koje se odnose na ''novi početak'': od nove će godine će sve biti drugačije. Smršavit ću. Počet ću trčati, zdravo ću se hraniti. Prestat ću pušiti. Više ću se posvećivati svojoj obitelji. Počet ću pozitivno razmišljati. Završit ću diplomski rad. Pronaći ću novi i bolji posao. Koliko smo si već to puta (neuspješno) zacrtali i na kraju ostali razočarani sami nad sobom?

Da vas utješim, niste jedini koji se nisu držali svojih novogodišnjih odluka. Istraživanja pokazuju da samo 8 % ljudi ostvari ono što si zada na početku nove godine.

Zašto uopće donosimo novogodišnje odluke? Zato jer želimo promijeniti ustaljeni uzorak ponašanja ili razmišljanja, nešto što nas smeta i donosi stres i bolest tr nas čini zlovoljnima. No kao što znamo, robovi smo navika i jako ih teško mijenjamo. 

Iako su bitni i sama želja i trud koji utrošimo kada u nekom trenutku poželimo život promijeniti na bolje, u većini slučajeva nam to više odmaže nego pomaže, posebno ako su naše novogodišnje odluke nerealne.

I upravo je to glavni problem novogodišnjih odluka – zacrtamo si nerealne ciljeve jer nam se ''obični'' izazovi čine prelaganima. Kažemo sami sebi: 4 puta tjedno ću odlaziti u fitnes. Ubrzo nakon toga izlazi na vidjelo ono što je već dugo dio ljudske prirode – da počnemo tražiti izgovore zašto nismo otišli u fitnes.Jer je gužva. Jer su došli gosti. Jer trebam još pospremiti stan. Jer imam puno za učiti. Jer imam samo sat vremena i zapravo mi se ne isplati otići.

Umjesto toga si možemo obećati da ćemo 4 puta tjedno hodati stepenicama do 8. kata, umjesto da odemo liftom. To će nam oduzeti tek nešto više od 5 minuta nego ako bismo išli liftom. No, naravno, i tu se lako nađu izgovori. Jer sam umoran. Jer nosim teške vrećice iz trgovine. Jer me boli noga. U tom slučaju do izražaja dolazi disciplina. Ako se novogodišnje odluke držimo barem mjesec dana, uvidjet ćemo da sam se taj izazov pretvara u naviku. Kada spoznamo da nije tako teško držati se zacrtanog plana i da više ne trebamo tražiti izgovore zašto to NE BISMO trebali raditi, tada možemo plan postupno prilagođavati i napraviti korak naprijed u nov (i zdraviji) način života.

Neuspjeh posljedično vodi do loše volje i raspoloženja te apatije. Učinimo nešto za svoje zdravlje i bolju svakodnevnicu. Ne tražimo izgovore zašto nešto ne možemo učiniti, već potražimo razloge zašto da to činimo neprestano! Postavimo si radije manje i laganije ciljeve, koji su promišljeni i kojih ćemo se moći držati uvijek a ne samo nekoliko dana.