Life.hr nudi Vam zanimljive proizvode za zdravlje i ljepotu! Več 35046 strank nam je ukazalo svoje povjerenje
  • info@life.hr

    za besplatnu pomoć

  • BESPLATNA DOSTAVA

    Za narudžbe iznad 500,00 Kn!

Košarica

Tvoja košarica je prazna. Dodaj nešto! ;)

18.1.2018 | Članci, Život

Oči su ogledalo našeg zdravlja

 

Oči su dragocjen organ koji nam omogućuje da vidimo. Moramo ga čuvati jer je jasan vid najveće bogatstvo. Zdravlje očiju u velikoj mjeri ovisi od našeg stila života, ponajviše prehrane.

Evo nekoliko savjeta kako sačuvati zdravlje vaših očiju:

 

Namirnice za zdrave oči

Kad je riječ o zdravoj ishrani za oči, prvo na što pomislimo je mrkva. Mrkva je zaista najpoznatija hrana koja štiti naš vid. Bogat je izvor vitamina A i karotena.

Napominjemo vas, da termičkom obradom (kuhanjem) većina povrća gubi vitamine i minerale koji su potrebni za zdravlje vaših očiju.

 

Vitamin A/ Beta-karoten

Sigurno ste čuli, kako za zdrav vid treba jesti mrkvu. Mrkva naime sadrži vitamin A i karotene, najviše beta-karotena. Beta-karoten je jedan od najmoćnijih prirodnih antioksidansa. Vitamin A nalazi se i u životinjskim proizvodima (npr. u maslacu, jetrima, žumanjcima) te u biljnim proizvodima: dinja, marelica, blitva, brokula itd.

 

Vitamin C

Vitamin C izvrstan je antioksidant, štiti od slobodnih radikala i pomaže u liječenju očiju. Usporava degeneraciju povezanu sa starenjem i stvara otpornost na razvoj očne mrene. Hrana bogata vitaminom C uključuje agrume, šipak, crni ribiz, crvenu papriku, brokulu, bobičasto voće, tropsko voće, krumpir, rajčicu i cvjetaču.

 

Vitamin E

Vitamin E topiv je u mastima i kao jak antioksidans čuva zdravlje očiju.

Pomaže u sprječavanju razvoja makularne degeneracije, očne mrene te staračke dalekovidnosti. Najbogatiji izvor su klice žitarica, orašci, orasi, bademi, suncokretove sjemenke, margarin od kukuruznog ulja, hladno prešana biljna ulja, avokado, špinat, šparoga i žumanjak.

 

Karotenoidi

Karotenoidi su prirodni biljni pigmenti (žuti, narančasti, crveni) prisutni u listovima, plodovima i cvjetovima voća i povrća. Topivi su u mastima, snažni antioksidansi i pomažu kod bolesti imunološkog sustava. Poboljšavaju vid i sprječavaju bolesti oka povezane sa starošću, poput makularne degeneracije.

Karotenoidi nalaze se u špinatu i drugom zelenom povrću, brokuli, paprici, kukuruzu, rajčici, mahunama, mandarinama, breskvama itd.

 

Cink

Cink je esencijalni mineral, neophodan za zdravlje vaših očiju. Nalazi se u crvenom mesu, ribama, peradi, kamenicama, škampima, rakovima, školjkama, zatim cjelovitim žitaricama, kuhanom zelenju, grašku, suncokretovom sjemenu, siru, jogurtu itd.

Preporučujemo i korištenje dodataka prehrani, kojima dnevno osigurate neophodne vitamine i minerale za zdravlje vaših očiju i bolji vid.

Napravite kompletan oftalmološki pregled. Vi možda mislite da je sve u redu sa vašim vidom i da imate zdrave oči, ali u to se možete uvjeriti jedino odlaskom na kompletan oftalmološki pregled.

Bolesti poput glaukoma, dijabetičke retinopatije ili makularne degeneracije u svojim početnim stadijima nemaju nikakvih simptoma niti znakova upozorenja. Kompletan oftalmološki pregled očiju je jedini način na koji se navedene bolesti mogu otkriti u svojim početnim fazama.

Upoznajte se sa poviješću očnih bolesti u obitelji. Razgovarajte sa članovima obitelji o njihovim eventualnim problemima sa vidom i očima. Važno je znati da li je nekome od članova vaše obitelji dijagnosticirana bolest očiju, jer ih je veliki broj nasljedan. To saznanje će pomoći u utvrđivanju vašeg rizika od pojave očnih bolesti ili stanja.

Održavajte primjerenu tjelesnu težinu. Pretilost i debljina povećavaju rizik od pojave dijabetesa i drugih sistemskih stanja koji mogu uzrokovati gubitak vida, kao u slučaju dijabetičke retinopatije ili glaukoma. Ukoliko imate problema sa održavanjem primjerene tjelesne težine, savjetujemo vam da porazgovarate sa svojim liječnikom.

Nosite zaštitnu opremu za oči. Obavezno zaštitite svoje oči prilikom bavljenja sportom i opasnim aktivnostima van kuće. Zaštitna oprema za oči uključuje zaštitne naočale, štitnike za oči i maske, koje su izrađene tako da vam pružaju zaštitu pri obavljanju određenih aktivnosti. Većina leća za takvu zaštitnu opremu je izrađena od polikarbonata koji je 10 puta čvršći od ostale plastike.

Takvu opremu možete pronaći u većini optika ili u trgovinama sa sportskom opremom.

Prestanite pušiti ili nemojte počinjati. Pušenje je loše za vaše oči kao i za ostatak vašeg tijela. Istraživanja su pokazala da je pušenje povezano sa povećanim rizikom od pojave makularne degeneracije, katarakte i oštećenja vidnog živca koji mogu dovesti do gubitka vida.

Nosite sunčane naočale. Uz to što su odličan modni dodatak, sunčane naočale vas štite od ultraljubičastih zraka. Pri kupovini sunčanih naočala, odaberite one koje blokiraju 99 – 100 posto UV-A i UV-B zračenja.

Odmarajte oči. Ukoliko provodite puno vremena za računalom ili morate dugo fokusirati pogled samo na jednu stvar, najvjerojatnije ne trepćete dovoljno često i zato vam oči postaju umorne. Isprobajte pravilo 20-20-20: svakih 20 minuta bi trebali odmoriti oči od računala i gledati u neki predmet koji je udaljen 20 stopa (odnosno 6 metara) 20 sekundi.

Perite ruke i čistite kontaktne leće na pravilan način. Kako biste smanjili rizik od infekcije, detaljno operite ruke prije stavljanja ili skidanja kontaktnih leća. Uvijek dezinficirajte leće prema uputama i mijenjate ih po potrebi.

Zaštitite oči na radnom mjestu. Poslodavci su dužni osigurati radnicima sigurno radno okruženje. Ako vaše radno mjesto zahtijeva nošenje zaštitne opreme, uvijek nosite odgovarajućuopremu kako biste se zaštitili, ali ujedno i motivirali ostale kolege da učine isto.